• 18 maart 2020
  • Auteur: Bastiaan Schoonhoven

Thuiswerken: we vinden het stiekem best fijn

Thuiswerken: we vinden het stiekem best fijn

Bij Tech Data hebben we als pay-off ‘Connecting the world with the power of technology’. Toepasselijker kan het in de huidige tijden niet. Maar waar we de technologie vooral leveren aan partners, hebben we er nu zelf ook dringend gebruik van moeten maken.

Binnen een mum van tijd hebben we onze kantoren in Naarden, Eindhoven en Bodegraven omgezet naar honderden thuiswerkplekken. Gelukkig hebben we hier enorm snel in kunnen schakelen. Al onze Nederlandse collega’s zijn voorzien van een moderne werkplek. Iedereen beschikt over alle functionaliteiten die zij nodig hebben om optimaal te kunnen presteren.

Persoonlijke touch

Thuiswerken wordt door mensen misschien soms als onpersoonlijk ervaren. Wij komen erachter dat het juist ook heel persoonlijk kan zijn. Zo geven de vele videocalls inzicht in de diverse thuiswerkplekken van onze collega’s: van de keukentafel, tot kinderkamer en zolder.

Ook zien we regelmatig kinderen van collega’s in beeld verschijnen. En een vader of moeder een vinger voor hun mond houden om kinderen te manen dat ze toch echt even in gesprek zijn. Het levert in deze onrustige periode ook hilarische momenten op. Mijn jongste zoon besloot om tijdens mijn call de werkkamer in te komen stormen als spiderman om de wereld te redden.

Geregeld wat nodig is

Gelukkig waren we bij Tech Data in staat om heel snel om te schakelen. Zo helpen we collega’s met een ergonomisch kantoor aan huis. We installeren softphones, integreren CRM- en SAP-systemen en rollen verschillende collaborationtools uit zoals Microsoft Teams, Cisco WebEx en Zoom.

Thuiswerken is best fijn

We zien stiekem ook de voordelen van thuiswerken. Videoconferencing creëert een enorme efficiency. De virtuele meetings zijn krachtiger, de voorbereidingen beter, en less time consuming. Al merken we wel dat het aantal calls per dag enorm is. En waarbij de contacten met collega’s op een kantoordag soms vluchtig zijn, betrekken we nu meer mensen in de calls. Daardoor neemt het persoonlijke contact juist toe.

Uitdagingen voor onze partners

We zien ook uitdagingen richting onze partners. Videoconferencing opstarten met partners om de dagelijkse business door te spreken, vergt een andere motivatie en een andere dynamiek. Daarnaast zijn TD Academy en onze Centers of Excellence niet meer fysiek bereikbaar. Maar dankzij IT, sales en marketing zijn we in staat geweest om ons volledige trainingsaanbod om te zetten naar virtual rooms. Een topprestatie.

De eerste call staat alweer gepland om 8:30 uur. Het nieuwe normaal is even wennen, maar we maken er toch weer een mooie dag van!

  • Algemeen

Cookievoorkeuren

Onze website maakt gebruik van cookies. Hieronder leggen we kort uit welke cookies dit zijn. U kunt ervoor kiezen om het plaatsen van analytische en/of marketing cookies niet toe te staan. U kunt uw voorkeuren op elk gewenst moment wijzigen door in de footer van onze website op “Cookievoorkeuren” te klikken. U kunt daar uw toestemming(en) intrekken of alsnog verlenen. Wij plaatsen een cookie om uw cookievoorkeuren vast te leggen. Meer informatie over de cookies en de doeleinden waarvoor specifieke cookies worden geplaatst, wie deze cookies plaatst (de provider) en de plaatsingsduur van de verschillende cookies kunt u lezen in onze Cookieverklaring.

  • Altijd aan

    Onze websites kunnen niet goed functioneren zonder bepaalde cookies. Deze cookies zijn nodig voor de goede werking van de website, om te voldoen aan de wet (zoals het kunnen aantonen welke cookievoorkeuren u heeft ingesteld) of noodzakelijk voor de beveiliging van onze systemen. U kunt deze cookies niet uitschakelen.

  • Deze cookies, ook bekend als statistische cookies, stellen ons in staat om de functionaliteit van onze website verder te ontwikkelen en te verbeteren door het gebruik van de website te analyseren. Deze cookies sturen informatie terug naar onze gegevensanalysetools Google Analytics van Google LLC of Hotjar van Hotjar Ltd.

  • Met behulp van marketing cookies (tracking cookies) kunnen we informatie over uw internetgedrag verzamelen. Hierdoor kunnen we onze online marketingcampagnes en webcontent op uw interesses afstemmen.