• 25 mei 2021

6 redenen waarom AWS zo interessant is voor partners

Amazon Web Services (AWS) is een gigantisch succes. Miljoenen bedrijven wereldwijd gebruiken het cloudplatform van Amazon, en AWS blijft maar groeien. Daarmee neemt ook de vraag naar AWS-specialisten toe. Waarom zou elke partner AWS moeten verkopen?

1. AWS levert veel extra omzet op

AWS is een potentiële goudmijn voor partners. Wereldwijd geven bedrijven jaarlijks vele tientallen miljarden euro’s uit aan cloudinfrastructuurdiensten. Amazon pakt al jaren het grootste stuk van de taart. Met een marktaandeel van 32 procent was AWS in het eerste kwartaal van 2021 opnieuw marktleider. Het behoudt daarmee een ruime voorsprong op de twee grote concurrenten Microsoft Azure (19 procent) en Google Cloud Platform (7 procent).

Op financieel gebied gaat het AWS ook voor de wind. De omzet over het eerste kwartaal was 13,5 miljard dollar, een stijging van 32 procent ten opzichte van Q1 2020. Voor AWS-begrippen is dat niks bijzonders. Volgens Statista groeit de omzet van AWS al jaren met dubbele cijfers. Daar wilt u toch ook een graantje van meepikken?

2. U wordt expert in cybersecurity

Cloudsecurity was vroeger een reden om af te zien van de cloud, maar mede dankzij AWS wordt hier nu heel anders naar gekeken. Het cloudplatform van Amazon staat bekend om zijn uitmuntende security. De beveiliging van de cloudinfrastructuur voldoet aan de hoogste eisen. Daarnaast ontzorgt AWS klanten met diensten op het gebied van Identity & Access Management (IAM), data-encryptie, realtime monitoring en compliance. Aangezien cybersecurity net als cloud een groeimarkt is, slaan partners die zich in AWS specialiseren twee vliegen in één klap.

3. Minder downtime en dus tevreden klanten

Niets is zo vervelend voor uw klanten als downtime. We moeten eerlijk zijn: alle cloudaanbieders hebben af en toe met een storing te maken gehad. AWS presteert daarbij heel veel beter dan de concurrentie. Uit een onderzoek van cloudexpert Zeus Kerravala blijkt dat AWS van de ‘grote drie’ verreweg het meest betrouwbaar is.

4. AWS is perfect voor internationale toepassingen

Voor uw internationale klanten is het belangrijk dat de cloudaanbieder een stabiele wereldwijde infrastructuur heeft. Bij AWS is dat zeker het geval. AWS heeft in totaal 80 zogeheten Availability Zones met één of meerdere fysieke datacenters, verspreid over 25 geografische regio’s. In Europa zijn bijvoorbeeld Availability Zones in Londen, Parijs, Frankfurt en Milaan. Dankzij dit omvangrijke netwerk van datacenters zijn klanten en eindgebruikers verzekerd van lage latency.

5. Succesverhalen in elke branche

Miljoenen bedrijven overal ter wereld vertrouwen op het cloudplatform van Amazon. De lijst met klanten is indrukwekkend. Van Netflix, Spotify en de Britse omroep BBC tot sociale media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn: allemaal draaien ze op AWS. Maar ook BMW, McDonald’s, Unilever, Philips, Adobe en Samsung maken gebruik van AWS-diensten. In elke branche zijn er wel succesverhalen, en dat helpt u uiteraard bij het aantrekken van nieuwe klanten. Ook als het gaat om kleinere bedrijven.

6. U kunt eenvoudig instappen

Met tienduizenden partners wereldwijd heeft AWS een zeer dynamisch ecosysteem. Al die partners zijn natuurlijk niet gek. Zij zagen de enorme groeipotentie van AWS en grepen hun kans, sommigen al jaren geleden. Ook u kunt meeliften op het succes van AWS. Maar hoe doet u dat?

Tech Data heeft hiervoor een toegankelijk stappenplan ontwikkeld. De vier stappen zijn als volgt:

  1. Doe basiskennis op van de belangrijkste AWS-services.
  2. Ontdek alle voordelen van het cloudplatform.
  3. Leer hoe AWS de zakelijke uitdagingen van uw klanten oplost.
  4. Toon uw expertise aan klanten met behulp van een erkend diploma.

Klinkt dit ingewikkeld? Dat is het zeker niet, want Tech Data begeleidt u bij alle stappen. Pak deze kans en realiseer nieuwe cloudomzet voor uw bedrijf.

  • Public cloud

Cookievoorkeuren

Onze website maakt gebruik van cookies. Hieronder leggen we kort uit welke cookies dit zijn. U kunt ervoor kiezen om het plaatsen van analytische en/of marketing cookies niet toe te staan. U kunt uw voorkeuren op elk gewenst moment wijzigen door in de footer van onze website op “Cookievoorkeuren” te klikken. U kunt daar uw toestemming(en) intrekken of alsnog verlenen. Wij plaatsen een cookie om uw cookievoorkeuren vast te leggen. Meer informatie over de cookies en de doeleinden waarvoor specifieke cookies worden geplaatst, wie deze cookies plaatst (de provider) en de plaatsingsduur van de verschillende cookies kunt u lezen in onze Cookieverklaring.

  • Altijd aan

    Onze websites kunnen niet goed functioneren zonder bepaalde cookies. Deze cookies zijn nodig voor de goede werking van de website, om te voldoen aan de wet (zoals het kunnen aantonen welke cookievoorkeuren u heeft ingesteld) of noodzakelijk voor de beveiliging van onze systemen. U kunt deze cookies niet uitschakelen.

  • Deze cookies, ook bekend als statistische cookies, stellen ons in staat om de functionaliteit van onze website verder te ontwikkelen en te verbeteren door het gebruik van de website te analyseren. Deze cookies sturen informatie terug naar onze gegevensanalysetools Google Analytics van Google LLC of Hotjar van Hotjar Ltd.

  • Met behulp van marketing cookies (tracking cookies) kunnen we informatie over uw internetgedrag verzamelen. Hierdoor kunnen we onze online marketingcampagnes en webcontent op uw interesses afstemmen.